Friday, February 20, 2009

pasti

manusia telah dijadikan Tuhan sebagai manusia yang seringkali mengalami pelbagai ujian. ujian datang secara halus dan tidak mengira waktu.ujian itu seperti kadang-kadang nyamuk yang menggigit..gigitannya kadang-kadang tak terasa namun kegatalannya terkesan..

aku manusia-berpegang pada kepercayaan yang kuat tentang itu. bagi aku Allah ada segalanya buat aku..segalanya dari Dia.

tapi pastinya, aku manusia biasa yang dijadikan dari tanah.jisim tanah yang sentiasa berubah mengikut keadaan sekeliling.itu aku.cepat berasa marah dengan apa yang di mata nampak tak sedap..beridentiti tipikal yang melihat orang lain lebih teruk dan merasa puas..cemburu..percaya yang setiap orang ada alasan tersendiri dengan 'kepelikan' kelakuan yang susah dijangka.


aku-benar-benar percaya pada yang pelik tetap menjadi pelik dengan kehidupan kepelikan mereka yang tiada penterjemahan yang sesuai bagi orang lain faham.mereka si yang-hidup-dalam-kepelikan bangga dengan itu.biarkan..aku masih bertahan.masih tersenyum dan ketawa.seolah melihat pertunjukan badut yang tak sedar bahawa ia memang badut fizikal dan mental.dari luar ke dalam.walaupun solekan dan hidung itu dibuang.ia tetap badut.haha!

aku semakin melihat setiap kepelikan sebagai satu hiburan.dan hiburan yang sama lambat laun membuatkan aku mual dan muak.aku pasti berhenti melihat hiburan ini.tinggalkan ia di lorong -lorong itu.membiarkan hiburan ini mencari penonton yang baru..haha!mangsa baru..haha!aku pasti tinggalkan ini..pasti...

No comments:

Post a Comment