Tuesday, June 7, 2011

see!

pernah tak kita dalam situasi, terjadi sesuatu seperti menghalang kita sebelum sempat kita berbuat sesuatu perkara yang boleh diklasifikasi sebagai perbuatan jahat, yang diluar tabii.hehe!

oh.contohnya, kita nak pergi clubbing, tiba-tiba tayar pancit.
atau, kita nak hisap rokok, tapi dua kedai yang dituju tutup haritu.
dan macam2 lagi bentuk.

dan aku akui. pernah aku di dalam situasi berkeinginan membuat sesuatu yang ala2 jahat, namun kemudian sesuatu terjadi. aku dengan penuh rasa positif menyangkakan itu adalah seperti halangan yang perlu kita tempuh untuk memperoleh kejayaan.betullah tu, berusaha mencapai kejayaan, tiada apa yang mampu menghalang.terms tu lebih sesuai untuk benda2 yang lebih bermakna, macam belajar ke, atau bekerja ke, atau berniaga.

ini nak pergi buat perkara bukan2, atau tidak mendatangkan faedah.sah2 takde kejayaan, kepuasan dunia yang sementara.memangla, yang jahat, yang pointless, semua lazat, sedap..seronok.eh..tahu2 je aku nie kan?haha!=p
ok,dah2..jgn tanya apa2 tentang hal nie.

aku teruskan dengan point sebenar entri aku ini.
ok.

dipendekkan cerita yang pendek ini.aku sentiasa melepasi halangan itu.sentiasa namun bukan kejayaan yang di capai, tetapi kejadian yang lebih teruk yang kemudiannya menimbulkan rasa kekesalan dan berperasaan bersalah. betul.

contohnya, kes nak pegi clubbing.tetiba tayar pancit.
so dengan susah payahlah si minah ni betulkan tayar,sbb dh janji dgn kwn2 nk gi amik, xpon panggil mekanik.kemudian, desak2 pulak mekanik ni cepat sbb xnak terlambat.nak pegi pulak club nu jauh kat kl.umah kat dengkil..jadi mekanik ni buatla aka kadar, dhla bengang malam2 kena panggil, baru nak dating dengan gf, dh kena panggil duty malam.selesai, si minah ni dengan lajunya drive nak kejarkan clubbing, dipecut pulak 160km/j..dia accident??ala..janganlah cliche sangat mcm drama melayu.dia sempat sampai umah kawan dia dan sempat sampai ke club.seronok2 punya seronok masa keluar dari club.tetiba tayar kete hilang.haha!so, cmne nak balik?


pastu dia pun kata macam ni.
oh patutlah tadi tayar pancit.patutnya aku cancel je tadi nak g clubbing.

see!
haha!

p/s cerita di atas tiada kena mengena dengan siapa2.aku baru je reka tadi.=p

No comments:

Post a Comment