Saturday, January 2, 2010

lebih baik

bagi aku begitu mudah menjadi pengkritik dan penghukum atas segala kesalahan yang dilakukan oleh orang lain.kisah-kisah 2009 mengajar aku setiap perlakuan mereka, setiap kejadian punya sebab,punya punca..walaupun kadangkala ia seperti tidak dapat diterima akal.kini aku percaya..tidak salah jika sesiapa mahu merubah sesuatu tentang diri mereka.kerana apa yang penting adalah kejujuran dan keikhlasan.

jujur atas siapa diri kau yang sebenar akan buat kau lebih selesa.lebih bahagia.jujur dalam setiap perlakuan,perkataan dan kenyataan.tiada lagi istilah menjaga hati.

ikhlas bersyukur dengan apa yang kau ada.yang kau mampu.kerana apa yang dilakukan bertentangan dua perkara ini pastinya membuatkan sentiasa berasa curiga dengan orang lain yang akan bertindak seperti kau.

jangan sekali iri hati dengan kemampuan orang lain pastinya akan buat kau lebih bahagia.percaya pada kebolehan diri dan bangun setiap kali kau jatuh untuk membuktikannya.

jika ditanya pada diri aku, apa yang aku mahu buat masa ini.adalah sedikit ruang untuk bernafas sendiri.mencari senyuman yang dahulunya menjadi identiti.membina jatidiri dan personaliti yang lebih bersemangat.

kerana aku yakin aku akan jadi lebih baik.lebih baik.lebih baik.

No comments:

Post a Comment